woensdag 1 februari 2012

Komsu ........

Het is maar goed dat er maar een taal is ....... en dat is Basketball ....
Geen gezeik over wie en wat dan ook.
Het verleden .......dat is voor de hoog geleerden en voor de professoren
die er meer van weten over het geschiedenis tussen mijn land van herkomst
Turkije en de buuren over de kleine plas aan de andere kant van
de Egeeische zee .... Griekenland.

Van waar deze stukje ......
Heden avond en morge avond ... lees donderdag avond is er een tweetje tussen de beste basketball clubs uit de beide landen , die het heden daagse basketball wel domineren , naast een paar anderen ook natuurlijk.
De eerste treffen is in Pireus aan de kade daar tussen
Olympiacos tegen Efes Pilsen ...... eeehhh .... van wege het verbod op alcohol namen heten ze heden Anadolu Efes en deze wedstrijd begint om
19.45 uur in Pireus plaatselijke tijd.

Als Efes fan zie ik graag een winst voor Efes , maar als gezonde rivalen waar jullie het groene legioen het rooien aan de andere kant niet gunnen
denk ik dat het wel goed is dat je ook een beetje voor je medelanders
clubje bent waar een geweldige oude vos coach Ivkovic na wat trubelingen weer in slaagt om een geweldigge team neer te zetten.

Helaas kan ik maar een helft van deze wed. zien , omdat ik dan naar mijn eigen jonges ga om zelf met basketball bezig te zijn waar ik ze nu al 5 jaar train en ook we spelen voor de kampioenschap , waar we gedeelde 1รจ plaats staan. Dus kan ik niet maken om weg te blijven.


Het spektakel stuks is op donderdag avond in Istanbul tussen
Fenerbahce Ulker tegen Panathinaikos van coach Obradovic.
Deze treffen begint om 19.30 uur nederlandse tijd.
Ga maar tegen aan staan ... al bijna 9 jaar samen en alles gewonnen bijna.
zeg ... kunnen we coach Obradovic niet naar mijn clubje Efes lokken ..
zou graag hem bezig zien bij Efes.

Waar men vriest van de kou en het verschrijkelijke sneeuw monster Istanbul in zijn klaauwen heeft , zal voor geweldigge coach Obradovic een hels karwei worden in de nieuwe basketball tempel van Fenerbahce die nu spik splinter nieuw is waar ze voorige week de doop hadden tegen EA Milano
in de Fenerbahce Ulker Arena en waar ze maar met 2 punten wonnen.

Dus wil Fener deze reeks voortzetten en het groene legieon zal de boys van uit thuis en van achter een heerlijke warme kachel
toe juichen.

Werk nu samen met Mike in een vreemde land, waar wij voor onze toekomst en voor onze familie alles doen om te genieten van deze sport.
Het leven heeft ons samen gebracht en geweldig om met een komsu ...de passie te delen van basketball. Want dat is de eenige taal die er bestaat
en de beide volken zo nog dichter elkaar brengt.

Laten we aub. niet meer om een stuk rots vechten waar niks groeit en maar twee holle bolle geiten op staan, waar ze rijp zijn voor lekker kebab ..
en doner .....

Politiek is voor de oude mannetjes in de beide landen
Wij... het volk heeft maar een taal .... basketball.
Natuurlijk kan ik van me land van herkomst niet tippen aan die van de komsu
met namen als Yannakis en Gallis waar ze Europees kampioen werden en elke jaar bijna
de finale staan van Turkish Airlines Euroleague met de twee geweldigge clubje.

Maar wil wel de na bestaanden van de gesneuvelden van de drie soldaten sterkte wensen van uit deze plaats.

Christodulos Karathanasis ....
Panagiotis Vlachakis ....
Ector Gialopsios ....

Het had niet moeten gebeuren en wil nog maals niet over politiek hebben
en als er wat is ... wij zijn altij met elkaar uitgekomen en er is maar een taal .... dat is basketball.

Net als Mike ben ik ook een basketball fanaat en beheer zelf ook een basketball blog site.
Het is niet zo groot als die van deze site waar deze stuk nu er op zit,
maar mijn eigen blog site is mijn gedachtens waar
ik over basketball schrijf en me gedachtens in vrije loop laat gaan
hier in Nederland waar ik woon en samen met Mike in dezelfde bedrijf werk.
zie volgende link .....
www.luluhoops.blogspot.com

Dus zeg ik Komsu ....... Buur .....
Geia sou file



Door LuluHoops

Geen opmerkingen:

Een reactie posten